femkeweijman.reismee.nl

Het moment is daar....

Hi lezer!

Het is onderhand 8 mei, en het begint nu toch wel erg dichtbij te komen.

Over ongeveer 3 maanden, ga ik Nederland voor een jaar verlaten.

Vandaar dat ik mijn blog nu ga beginnen!

Zoals de meeste van jullie al weten, ga ik een jaar naar Amerika!

Ik ga met de organisatie Travel active een High School programma volgen, en wat heb ik daar zin in!

Ik ga tussen 4 vwo en 5 vwo in, ik moet dus helaas volgend jaar gewoon weer terug naar de middelbare school

Frown
.

Ik vertrek deze zomer rond juli/augustus maar nog niets is zeker, want ik heb nog geen gastgezin.

Het vinden van een gastgezin duurt meestal zo'n 3 maanden, maar geduld is een schone zaak!

Ik heb er natuurlijk enorm veel zin in en kijk er naar uit mijn ervaring met jullie te delen.

Op dit moment weet ik vrij weinig van wat ik eigenlijk ga doen het komende jaar.

De trip begint met een vlucht naar New York op woensdag, donderdag en vrijdag bekijk je de highlights van de stad en zaterdag ochtend vlieg je alleendoor naar je eindbestemming.

Je gastgezin vangt je daar op en dan gaat het echte avontuur beginnen!

Ik zit ook in de Travel Active whatsapp groep met de andere jongens en meiden die deze zomer vertrekken (een stuk of 60 leerlingen!).

Het is superleuk om alle voortgang met hun te delen want zij snappen precies wat je allemaal meemaakt

Smile
.

Ongeveer de helft heeft al een gastgezin, er is zelfs een kaart met alle geplaatste leerlingen die wordt bijgehouden!

Koffers voor dit avontuur heb ik gisteren gescoord, een joekel van een ding(8 cm onder het limiet) en een klein koffertje voor in de handbagage.

Maargoed als meisje is het natuurlijk ook wel heel moeilijk te kiezen wat je meeneemt als je een jaar weg gaat (met een koffer waar maar 20-23 kilo aan spullen in mag)!

Nu moet ik me nog even focussen op school en werk, op zich gaat het allemaal prima maar dat moet ik natuurlijk wel nog even zo houden.

Op het moment dat ik meer weet. zal ik het met jullie delen.

Tot de volgende post!

Femke.

Reacties

Reacties

Hiltje

War hartstikke leuk geschreven! Ik volg je uiteraard op de voet xox

Tanisha

Je kan echt leuk schrijven! Ben benieuwd naar al je verhalen vanuit Amerika ????

Tanisha

!!!!*

Jannie en Jeroen

Super !!!! jippiejahhee ... nu gaat het beginnen. kan niet anders dan een mooie en leuke tijd worden, Het gastgezin ziet er op het eerste gezicht ook tof uit.

Tineke

Hé Femke! Ben je al op plaats van bestemming? Alles goed gegaan tot nu toe? Knuffel en groetjes van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!